Tisdag

O det betyder att det fortfarande är långt kvar till helg igen..
Fick en halvbra start på veckan då tjejerna var på riktigt surt humör hela eftermiddagen igår så det blev v'ldigt jobbigt. När det händer att båda två bara skriker o skriker så känns de så hopplöst.. de börjar lugnt med lite gnäll av uttråkhet eller trötthet men så triggar dom varandra mer o mer o mer tills de slutar med att dom bara skriker otröstligt.. o jag äger bara en famn. Och den som ligger i famnen kan inte bli lugn för att syrran fortfarande skriker o så håller det på så ett bra tag innan de lugnar ner sig, o vid det laget är man helt slut som människa. 3 barn slåss om min uppmärksamhet o oftast räcker man inte till, känns tråkigt att inte kunna skämma bort sina barn med uppmärksamhet. Och inte kommer vi mycket hemmifrån heller då det skulle bli kaos att lämna huset med 3 barn som de känns just nu då melwin gärna inte lyssnar jämt.

Kom på häromdagen att jag inte druckit varmt morgonkaffe nån gång när jag är ensam med barnen.. dom väljer sina stunder väl ;) Nu har jag fått skriva av mig om det jobbiga stunderna.. Det finns ju hur många underbara stunder också, fler av dom. Dom ger såna superstora smajl och skrattar jätte gulligt hela tiden när dom är på bra humör.. babblar på som tusar imellanåt :) Längtar tills dom börjar leka lite mera o kan sitta med på golvet o busa med storebror.. alltid längtar man till nästa steg.. när dom blir äldre så längtar man tillbaka =)


O på tal om nått helt annat så är sommaren påväg bort.. täcke är inte längre för varmt på natten o långärmad behövs utomhus så fort solen är i moln..
Jag blir ett år närmare tant.. jag ska bli moster, M,M o M ska få en kusin! :) Älskling ska rymma o jag ska sättas på prov o vara ensam med alla barnen i 4 hela dagar! Molly o Melina kommer lära sig både det ena o det andra under höstens tid.


Nu ska jag dricka varmt kaffe medans tjejerna e lugna ( tills jag sätter muggen mot läpparna o ska börja dricka ) .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0