första och andra gången.

Har insett att man gjorde ett stort misstag när man inte tog vara på bebistiden mer FÖRSTA gången.. Man hade all tid i världen att bara mysa o njuta av tiden.. sitta med en gosig liten bebis i knät hela dagarna o bara kramas o busa. dammsuga av o ta hand om disken kunde man ju göra snabbt när han sov.. men jag njöt nog inte så mycket jag borde gjort. Nu andra gången så finns inte tiden.. för det första så är det två bebisar denna gång så ofta när jag ska ha mystid med en av dom så är den andre icke alls på humör o då måste jag mysa med den andra men så blir de samma visa på de sättet också så då har jag inget val än att roa dom liggandes tillsammans på golvet eller sittandes i babysittern.Och OM dom någon gång skulle sova samtidigt så vill jag ju leka med melwin också. Och på det så ska man hinna tvätta,plocka undan o dammsuga . Helst 10 ggr i veckan när man har en 2.5 åring som stökar ner och så blir det helt enkelt väldigt skitigt när man är många. När man har tvillingar (plus en till) så finns de inget som heter egentid.. duscha är numera lyx.. Man försöker njuta , men istället försöker man mest få dagarna att gå ihop och kroppsdelarna att räcka till åt alla barn samtidigt. Kroppen som nu för tiden alltid gör ont pga allt bärande då våra barn inte vill sova när dom är trötta.


tankar tankar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0